fredag 18 januari 2008

Mallorca

Denna gången i februari år 2003 åkte jag och min äldsta dotter på restresa. Det enda stället som vi hade råd till och som kanske kanske kunde ge något lite värme var Mallorca.
Flygresan passade mig ypperligt för den tar knappt 3 timmar och hotellet var jättefint. Men omgivningarna var så turistiska, alla menyer på svenska, tyska, danska, engelska, ja vilket språk som världens människor än talar och när jag beställde den spanska nationalrätten paella, ja då var jag tvungen att beställa idag och komma tillbaks och äta i morgon, för de hade bara "turistmaten" på menyerna, dvs chips and fish och standardkötträtterna också med chips.

Vädret var också kasst, regnade eller mulet hela veckan, men vi slapp i alla fall snön. Hela veckan gick åt till bokläsning på dagtid, en halvtimmes promenad och så drinkdrickande och umgänge i hotellbaren på kvällarna. Men vi fick en riktigt skön avkoppling och så en chans att bara vara med varandra.

Men Mallorca, nix pix aldrig mer för mig.

2 kommentarer:

Dexter sa...

Vilken del av Mallorca var ni på? Den östra sidan är vacker på sommarn med droppstensgrottor som på gotland fast större samt fina kloster som man kan besöka =)

Växla ner sa...

vi var i Palma Nova, strax jämte Magaluf